lørdag 19. april 2014

Gammeldags forklekjole

Barnehagen har hatt "Gamle dager" som tema i år og da de skulle arrangere karneval ble det valgt som tema også der. Jeg funderte litt og syntes egentlig det var et litt vanskelig å finne på et kostyme. Men så kom jeg til å tenke på de søte kjolene fra barne-tv som Emil i Lønneberget og Madicken. De er jo både gammeldagse og utrolig søte.

Madicken kjole

Mønsteret har jeg laget selv. Forkleet er sydd av hvit bomull. Det koselige blåstripete stoffet er Tilda-stoff. Kjolen ble dessverre ikke ferdig i tide til karnevalet. Heldigvis fantes det kaniner og bjørner i gamledager, så halloweenkostymene, som forøvrig blir brukt både titt og ofte hjemme, fikk duge på karnevalet....

5 kommentarer:

  1. Kunne du ha delt oppskriften din ?
    Jeg har lett og lett etter oppskrifter til å sy slikt som dette, men jeg er ganske nybegynner på å sy ( gått ett kurs ) , og siden jeg ikke finner oppskrifter på det noen plass , ei heller er flink nok til å lage design selv så ...
    Hadde vært veldig takknemmelig om du ville dele :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan jeg gjerne, men det vil ta litt tid, så jeg håper du er tålmodig:-) Følg med fremover så kommer det oppskrift.

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...