tirsdag 12. november 2013

Smekke med ermer

Lille nevø er ti måneder og trengte noen nye smekker. Da mine unger var små kjøpte vi heldekkende smekker på Princess som vi brukte utrolig mye. Kjempepraktisk. Nå som jeg har begynt å sy endel fant ut at jeg hadde lyst til å prøve å lage en selv:

Sew terry cloth bib


Jeg ville bruke frotté som lignet håndklefrotté, men det var ikke så enkelt å få tak i. Først bestilte jeg en type frotté som viste seg å være strech i. Den var litt vanskelig å sy med dessuten var den tynnere enn jeg hadde tenkt meg. Til slutt fikk jeg tak i riktig sort; Terry cloth fra Fabric.com. Mønster laget jeg ved å klippe opp en gammel, utvasket kjøpesmekke og så prøvde jeg meg litt fram.

Sew terry cloth bib


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...