torsdag 9. januar 2014

Bildilla

Lillebror har bildilla. Det begynte rett etter at han startet i barnehagen og har bare blitt mer og mer utpreget. Dessuten gjeder det nå alt med motor. "Når jeg blir stor, voksen mann skal jeg kjøre sånn lang gul buss" (peker på en av byens trekkspillbusser.) "Når jeg blir stor, voksen mann skal jeg kjøre sånn fly" (peker på bilde av et jagerfly i et blad.) "Når jeg blir stor, voksen mann skal jeg kjøre brannbil med stige på". På åpen dag på brannstasjonen ventet han usedvanlig tålmodig i over en time i kø for å få kjøre i en ekte brannbil.

Saccosekk med biler

Da jeg i fjor vår skulle sy saccosekk til han var valget av stoff enkelt. Det måtte bli dette kule stoffet med anleggsmaskiner på. Du kan si at det falt i smak.

Allerede tidlig i oktober hadde han med seg denne ønskelisten hjem fra barnehagen (utvilsomt ført i pennen av en av de ansatte...), men den levnet liten tvil om hva han forventet å finne under treet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...