tirsdag 28. januar 2014

Første forsøk med tvillingnål

Hvis jeg skal lære meg å sy barneklær er det blant annet nødvendig å lære å sy på elastisk kantebånd. På bloggen til flinke Annwes, Løgleg, fant jeg en veldig grei forklaring på hvordan man syr på elastisk kantebånd med tvillingnål. Jeg bestemte meg for å sy en trøye som skulle ha elastisk kantebånd i halsåpningen. Altså ikke så mye til å begynne med. Se her:


Mønsteret er fra Ottobre, stripete bomullsjersey og lilla ribb fra Stoff & Stil. Noen erfaringer fikk jeg underveis:

  • Ligg unna stripete tynn jersey når du er nybegynner. Uansett hvor nøye jeg syntes jeg var med klipping og sammensying ble det skjevt. Arrgh. Heldigvis bryr ikke storesøster seg om slikt:-)
  • Ikke sy over knappenålene. Det pleier jeg nemlig ofte å gjøre ellers, men det fungerte ikke særlig bra med tvillingnål.
  • Ha flere tvillingnåler på lur. Den første knakk og den andre bøyde seg på grunn av ovenfor nevnte punkt. 



 Det ble ikke helt pent på innsiden, men jeg synes det ble ganske bra til å være første forsøk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...