lørdag 25. januar 2014

Ullkjole

Mitt mål for 2014 er å lære meg å sy barneklær. Jeg har sydd noe tidligere, men det er på tide å utvide repertoaret. Ullstoffer fra Janus ankom før jul og ellers har jeg handlet inn på Stoff & Stil. Nå er det på tide å ta fatt. Først har jeg startet med noe helt enkelt, nemlig en kjole i ullfilt fra S&S.

Sy enkel kjole i ullfilt

Kjolen er vrangsydd i sidene og over skuldrene, resten av kantene har jeg kastet over med overlockmaskinen. Enkelt og greit. Dette er jo en testkjole, men jeg fant ut at dersom den ble brukandes kunne det være fint med litt pynt på. Har applikert på to hjerter i lysere lilla ullfilt. Brukte tråd som er metallisk lilla som i gir det litt glittereffekt på hjertene (kan ikke se det å bildene). Det ble storesøster fornøyd med:-)


Sy kjole i ull

I tillegg har jeg sydd en joggebukse til lillebror i deilig tykk ullfrotté fra Janus. Ribb og applikert stjerne i mørkegrå ullribb fra samme sted. Dette har blitt en favoritt til barnehagebruk.

Deilig joggebukse i janusull

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...