fredag 13. september 2013

Kjole i gammelrosa babycord

Jeg kom over denne deilige gammelrosa babycorden på stoff og stil. Det bare måtte bli en kjole.


Mønsteret er hentet fra boken "Sy til barn", men jeg har endret litt på det. Siden jeg ville ha lommer, valgte jeg å flytte litt på plasseringen av leggene (tror jeg det heter) foran. Mønsteret så i utgangspunktet ganske enkelt ut, men så viste det seg at kjolen kneppes nedover hele baksiden (skrekk og gru). Vel, det var ingen grunn til panikk for det viste seg å være veldig enkelt lage knappehull (se her)

Lommer har jeg heller aldri laget før. Akkurat da jeg drev og funderte på hvordan jeg skulle gjøre det fikk jeg tips om en blogg med en tuitorial med 26 ulike lommer (se her).



 Den rynkete lommevarianten er hentet fra lenken over, men jeg syntes den ble litt for posete for denne kjolen. Jeg endte derfor opp med å bruke min egenkomponerte lomme med legg. Med litt blonde på synes jeg det ble riktig søtt. Nå mangler det bare å sy i knappene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...