tirsdag 1. oktober 2013

Bukse med dekorative lommer

Så var det på tide å avansere litt på buksefronten. Lommer er jo både stilig og praktisk. På bloggen I en sving fant jeg en veldig enkel forklaring på hvordan man gjør det. 


I mangel på passende mønster brukte jeg mønsteret på kosebukse fra boka "Sy myke barneklær" (samme som jeg har brukt tidligere). For å få til lommene delte jeg mønsteret i "sidene" slik at det her også er en søm på utsiden av bena. Buksen ble litt posete foran og sidesømmene kom litt langt bak, så jeg kan ikke påstå at passformen er optimal, men den kan da brukes. Lillebror ble veldig fornøyd og forlangte å ha den på seg i barnehagen i dag. Det fikk han selvsagt:-)

For å sy på lommen har jeg brukt en av de få dekorative sømmene som finnes på min symaskin. Knelappene er sydd på med sikksakk. Kanskje det hadde vært finere å bruke samme sømmen som lommene? I livet har jeg valgt å bruke en litt smalere ribb enn på de forrige buksene og sydd en bred strikk fast inni ribben siden det er en aktiv treåring som skal ha buksa. Nå bør buksa sitte godt på. Nederst på  beina har jeg sydd vanlig løpegang med strikk inni. 

Ble egentlig ganske fornøyd med disse lommene, jeg :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...