fredag 4. oktober 2013

Saccosekk til en liten niese

Lille niese ønsket seg saccosekk og det måtte hun jo få til bursdagen sin (vel... den ble ferdig over en måned etter bursdagen, men det snakker vi ikke så høyt om..) På butikken Ting selger de noen utrolig søte saccosekker, men til en ganske stiv pris for å si det sånn. Heldgvis kan man sy selv...

Beanbag





Jeg har brukt mønster fra Stoff og Stil med et par modifikasjoner:

  • Under saccosekken skal glidelåsen sys fast. For å unngå riper på gulvet har jeg sydd på en "flapp" over glidelåsen.
  • For at den skulle ligne kjøpesekkene sydde jeg på bisebånd i sidene. Det var ikke så lett å få til pent oppe i spissen så jeg endte opp med å lage et håndtak på toppen av saccosekken. Det viste seg å være veldig praktisk for lille niese.
Det er ikke så lett å se fra bildet, men stoffet er brun cordfløyel (mellomgrov type) fra SogS.

2 kommentarer:

  1. Den er så fiiin!!! Vi er veldig glade i den alle sammen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Jeg har en plan om å lage en til store nevø også, men det blir etter jul:-)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...